Toen ik en mijn vrouw elkaar leerde kennen had ik lang haar wat zij echt verschrikkelijk vond, gelukkig voor haar kon dat lange haar ook niet meer en omdat mijn haar steeds dunner werd, werden mijn kapsels ook steeds korter. Grapjes over kaalscheren of een haartransplantatie maakten we vaak, maar dat zag ik niet echt zitten, je hoopt toch stiekem dat het ergste achter de rug is en dat het uitvallen vanzelf stopt. Helaas was dat niet het geval en het werd meer en meer een ‘’ding’’ waar ik dagelijks mee geconfronteerd werd als ik in de spiegel keek of zelfs in de reflectie van een winkelraam mijn inhammen zag. ‘’Ik moet hier iets aan doen!’’ en dat werd een haartransplantatie, want mezelf de rest van mijn leven kaal scheren dat zag ik echt niet zitten.
Offertes werden opgevraagd bij verschillende klinieken in Nederland en Turkije en hier werd ik eerlijk gezegd niet veel wijzer van. Termen zoals FUE, Micro FUE of FUE Saffier wat was hier nu het verschil tussen? 2000, 2500, 4000 en zelfs 5500 grafts, iedereen had dezelfde foto’s gehad maar het leek wel alsof de indruk gewekt moest worden hoe meer Grafts hoe meer waar je voor je geld zou krijgen. En waarom is het verschil in prijs zo groot tussen Nederland en Turkije? Ik zag door de bomen het bos niet meer en besloot om eens een paar bedrijven te bellen voor verdere uitleg.
De gesprekken waren vaak heel kort en zakelijk met summiere uitleg. In enkele gevallen kreeg ik niet eens een medewerker aan de lijn en werd ik via een voicemail verzocht of ik het nummer kon opslaan om mijn vragen via WhatsApp te stellen. Geen beste indruk, tot ik Esteworld belde en Hidde aan de lijn kreeg, die nam echt de tijd om mijn vragen te beantwoorden en stelde voor om langs te komen op de locatie in IJsselstein. Een week later had ik al direct een consult met Margo die van A t/m Z uitlegde wat mij bij een eventuele haarimplantatie in Turkije te wachten zou staan (alles nog steeds vrijblijvend). Hierdoor waren de laatste twijfels weg en ik wilde eigenlijk zo snel mogelijk behandeld worden. Er kon gelijk een optie vastgezet worden voor 2 weken nadien en deze heb ik de volgende dag definitief bevestigd.
Direct wordt je onder de hoede van Esteworld genomen en dat merk je: je ontvangt duidelijke mailtjes met alle informatie wat gaat komen, kosten van de haartransplantatie, proactief werden de voordeligste tickets gezocht en met me gedeeld, WhatsApp contact met Yasmin in Turkije die mijn vlucht in de gaten hield zodat de chauffeur er stond bij aankomst, en ik werd geholpen met het boeken van een goed hotel. Kortom, ik werd volledig ontzorgd door Esteworld en het enige wat ik nog maar hoefde te doen was in het vliegtuig stappen 2 weken later.
Bij aankomst in Istanbul werd ik direct benaderd door Yasmin, zij gaf door waar mijn chauffeur stond buiten (hij mocht niet binnen wachten vanwege de Covid-19 maatregelen) en hoe laat ik de volgende dag in het hotel werd opgehaald om naar de kliniek te gaan. Toen ik door de douane kwam belde ook de chauffeur nog op zodat ik ook zijn nummer had mocht dat nodig zijn, het was namelijk erg druk buiten zei hij en zo hoefde ik niet onnodig te zoeken. In de tussentijd appte Margo mij ook nog om me succes te wensen voor de volgende dag. Heel zorgvuldig en hartelijk allemaal.
Eenmaal in het hotel aangekomen en ingecheckt te zijn was het alweer tijd voor het avond eten.
Wachtend op mijn eten keek ik om mij heen en viel mij op dat ik tussen meerdere blije mannen zat met een zwarte hoofdband van Esteworld om. Zij hadde de haartransplantatie die dag of de dag ervoor al ondergaan. Dat gaf veel vertrouwen voor de morgen!
De volgende ochtend stond er een vriendelijke man beneden in de lobby en samen met 2 andere mannen werden we naar de haartransplantatie kliniek gebracht.
Daar aangekomen stond de Nederlandse hostess al op ons te wachten, zij heeft me gedurende de dag bijgestaan. Vervolgens moest ik formulieren invullen en bloed laten afnemen. Alles was goed, dus ik kon door om de voor foto’s te maken en het consult bij de arts. Deze beoordeelde mijn haar en tekende mijn nieuwe haargrens af, hier was ik het direct mee eens. Vervolgens kon ik door naar de kapper en voor je er erg in hebt is je haar eraf. We hadden behoorlijke lol daar, want ineens zo’n hoofd zonder haar ziet er heel gek uit. Het viel ook gelijk op dat ik veel kaler was dan ik dacht.
De bevestiging dat dit kapsel niks was geweest voor de rest van mijn leven en dat ik de juiste keuze heb gemaakt!
Nu kon ik door naar de behandelkamer, waar de hostess mij uitlegt dat ze gaan beginnen met de verdoving en de grafts oogsten. De verdoving is niet fijn, maar is ook zo voorbij. Hierna werd er begonnen met haren oogsten en de incisies te maken waarna het alweer tijd was om te lunchen.
Ik keek op mijn telefoon en zag weer een berichtje van Margo: Verloopt alles naar wens?
Na de lunch werd er begonnen met het terugplaatsen, dit schoot erg op en je merkt er niks van.
Na 1,5 / 2 uur was ik klaar en werden de na foto’s gemaakt. Ik vond het er gelijk al mooi uitzien!
De hostess nam met mij de spulletjes door die je mee krijgt (medicijnen, shampoo, petje, certificaat en nazorg informatie) en toen werd ik weer terug gebracht naar het hotel.
De nacht is mij reuze meegevallen en Esteworld informeerde hoe het ging en vroeg foto’s ter controle. Ook kreeg ik informatie en een filmpje doorgestuurd hoe de eerste washing de volgende dag zou verlopen. Helemaal top! De washing en controle verliepen ook op rolletjes en alles zag er prima uit. En toen was het alweer tijd om afscheid te nemen en aan de terugreis naar Nederland te beginnen.
Terug in Nederland werd ik weer direct opgevangen door de nazorg van Esteworld. Dat geeft ontzettend veel rust en vertrouwen. Het is nu wachten op het volledige eindresultaat, maar ik ben er van overtuigd dat dit naar volledige tevredenheid is.
Als ik van te voren had geweten dat dit zo zou meevallen en dat ik zo goed begeleid zou worden had ik het al veel eerder gedaan!
Bel 0031 227 05 60 of neem contact met ons op via onderstaand formulier. U kunt ook direct offerte aanvragen.